Federalna vlada je usvojila Zaključke Radne grupe za provođenje reforme iz oblasti fiskalnog sektora u vezi sa inicijativom dopremijera Vlade Jerka Ivankovića-Lijanovića za izmjene i dopune Federalnog zakona o doprinosima, a s ciljem većeg zapošljavanja u proizvodnom sektoru i financijske stabilizacije penzijskog i zdravstvenih fondova Federacije BiH. U Zaključcima se navodi da se ciljevi koji se žele postići provedbom inicijative na način koji je naveden u tekstu ne mogu postići samo i isključivo izmjenama i dopunama odredbi Zakona o doprinosima, i to iz više razloga. Prije svega, propisivanjem obaveze obračunavanja i plaćanja obaveznih doprinosa iz plaće i na plaću (31 plus 10,5 posto) na naknade koje se isplaćuju zaposlenicima na ime toplog obroka i prijevoza na posao i sa posla samo poslodavcima koji obavljaju određene djelatnosti u okviru neproizvodnog sektora, a da se takvim dodatnim opterećenjem tih naknada ne obuhvate svi poslodavci podjednako, krše se odredbe Zakona o sistemu državne pomoći jer se narušava tržišna konkurencija, odnosno jednim u odnosu na druge pravne subjekte povećavaju se troškovi radne snage.
Federalna vlada je usvojila Zaključke Radne grupe za provođenje reforme iz oblasti fiskalnog sektora u vezi sa inicijativom dopremijera Vlade Jerka Ivankovića-Lijanovića za izmjene i dopune Federalnog zakona o doprinosima, a s ciljem većeg zapošljavanja u proizvodnom sektoru i financijske stabilizacije penzijskog i zdravstvenih fondova Federacije BiH...
U Zaključcima se navodi da se ciljevi koji se žele postići provedbom inicijative na način koji je naveden u tekstu ne mogu postići samo i isključivo izmjenama i dopunama odredbi Zakona o doprinosima, i to iz više razloga.
Prije svega, propisivanjem obaveze obračunavanja i plaćanja obaveznih doprinosa iz plaće i na plaću (31 plus 10,5 posto) na naknade koje se isplaćuju zaposlenicima na ime toplog obroka i prijevoza na posao i sa posla samo poslodavcima koji obavljaju određene djelatnosti u okviru neproizvodnog sektora, a da se takvim dodatnim opterećenjem tih naknada ne obuhvate svi poslodavci podjednako, krše se odredbe Zakona o sistemu državne pomoći jer se narušava tržišna konkurencija, odnosno jednim u odnosu na druge pravne subjekte povećavaju se troškovi radne snage.
Osim toga, poslodavci koji bi bili obuhvaćeni obavezom plaćanja doprinosa na naknade za topli obrok i prijevoz, ne bi bili u istom položaju jer bi visina dodatnog opterećenja bila veća za one poslodavce koji su prema granskim kolektivnim ugovorima u obavezi isplaćivati zaposlenicima ove naknade u većim iznosima.
Isto tako, za poslodavca bi ovaj postupak bilo teško provoditi u slučajevima gdje se ne radi o isplatama ovih naknada u novcu već pripremanjem toplih obroka u firmama, davanjem namirnica i slično ili korištenjem službenih ili privatnih automobila za prijevoz zaposlenika.